Search

"קטסטרופה בקנה מידה היסטורי": חשש לחיי אלפים באיי הבהאמה - ישראל היום

"קטסטרופה בקנה מידה היסטורי": חשש לחיי אלפים באיי הבהאמה - ישראל היום

סופת ההוריקן "דוריאן" הייתה החזקה ביותר שפקדה את איי הבהאמה השלווים, וכעת, ימים ספורים לאחר שהסופה "המשיכה" לכיוון ארצות הברית וקנדה, ממדי ההרס והזוועה מתחילים להתבהר. הסופה, כך היה ברור מההתחלה, גרמה לנזק חסר תקדים באיים. 

מספר ההרוגים הרשמי, נכון לשעה זו, עומד על 43, אך מספר הנעדרים עומד על אלפים, כך שככל שהימים יתקדמו סביר להניח שמספר ההרוגים ייעלה בצורה קיצונית. לצד זה, צפוי גל נוסף של חולים ונפגעים מהזיהומים והמחלות שנגרמים, בין היתר במי השתייה, ולרוב לא מטופלים כראוי, או בכלל, עקב עומס על המרפאות ובתי החולים המקומיים וקושי שקיים כרגע בהבאת ציוד מבחוץ.

עוד בנושא:

שכונות שלמות באי נמחקו לחלוטין ושטחים שלמים מלאים בפסולת בתים, קרשים ושאריות של רכבים ואוניות.  אלפי מבנים נהרסו וכבישים ונמלים הפכו להיות בלתי שמישים לחלוטין. לצד אלו, כפי שהגדיר זאת אחד הניצולים, כ"ריח של מוות בכל מקום".

כוחות ההצלה ואנשי הרווחה מתמקדים במספר דברים במקביל. בראש ובראשונה, כמובן, הטיפול בנפגעים הרבים אך במקביל נעשה מאמץ רב לאתר כמה שיותר נעדרים. אנשי הרווחה אמונים על איתור רופאים, אחיות, ציוד רפואי וכמובן האתגר הקשה ביותר, שינוע של כל אלו לאזורים בהם נגרם הנזק הרב ביותר, רק שלרובם כרגע כלל לא ניתן להגיע. 

כמו בכל אירוע מסוג זה, גם הפעם ישנם דיווחים על ביזה של חנויות מזון ומשקאות. על פי הערכת האו"ם ישנם קרוב למאה אלף איש הזקוקים לסיוע מיידי הכולל בעיקר מזון, מים ומקלט. ארצות הברית תרמה כחמישה מיליון דולרים למבצע חירום שייארך כשלושה חודשים ובאו"ם עמלים כעת על סיוע אווירי מפנמה של גנרטורים ומבנים ארעיים שישמשו כמשרדים ומרפאות. נוסף על כך יעביר האום כשמונה טון של ארוחות מוכנות לאכילה. 

נזק גם בארה"ב, קנדה הבאה בתור

הסופה, שחצתה את האוקיינוס האטלנטי ופסחה על מדינת פלורידה, התחזקה לדרגה 3 לפני שהגיעה לחופי ארצות הברית. קרוב ל-4,000 בני אדם פונו מבתיהם ברצועת החוף סמוך לעיר צ'רלסטון ולמעלה מ-200,000 בני אדם נותקו מרשת החשמל בשל הרוחות העזות. מושל המדינה הדרומית, רוי קופר, פנה לתושבי המדינה ואמר: "הגיעו למקום בטוח - ותישארו שם. זה לא יהיה מגע קצר עם הסופה. עין הסערה תהיה קרובה מספיק לחופי המדינה על מנת לגרום נזק חמור".

נזקים במדינת צפון קרוליינה // צילום: איי.אף.פי

קרוב ל-830,000 בני אדם מתגוררים ברצועת החוף שאמורה להיות מפונית במקרה של הוריקן בסדר הגודל של דוריאן. בעוד שרובם המכריע טרם קיבלו הוראה להתפנות, הצפי הוא שבמהלך השעות הקרובות זה יקרה. 

בעיר הנמל ההיסטורית צ'רלסטון פקדו השטפונות את הרחובות הציוריים וכעת הרשויות המקומיות חוששות מנזק למבנים הההיסטוריים. אל העיר מירטל ביץ' הגיע טורנדו שנגרם מהסופה וגרם נזק למבנים בחופי העיר. 

Let's block ads! (Why?)



2019-09-07 08:06:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkwMDA10gEA?oc=5
52781573959997

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""קטסטרופה בקנה מידה היסטורי": חשש לחיי אלפים באיי הבהאמה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.