Search

ג'ונסון: "הגענו להסכם ברקזיט מצוין" - ישראל היום

ג'ונסון: "הגענו להסכם ברקזיט מצוין" - ישראל היום

בריטניה והאיחוד האירופי הגיעו, לאחר משא ומתן קדחתני, להסכם חדש לעזיבתה של בריטניה את האיחוד. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון אמר בתום המשא ומתן כי: "יש לנו עסקה מעולה שתאפשר לנו לקחת מחדש שליטה על הגורל שלנו".

מנהיגי 28 המדינות החברות באיחוד האירופי התכנסוהיום בבריסל לכינוס פסגה מיוחד לדיון גורלי נוסף על הברקזיט. ערב הפסגה הגורלית נמשכו בקדחתנות המגעים בין הגורמים השונים, בניסיון להשיג פריצת דרך שתאפשר את גיבושו של הסכם על תנאי עזיבתה של הממלכה המאוחדת את האיחוד האירופי בתאריך המיועד - 31 באוקטובר.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הביע אתמול תקווה כי הסכם הברקזיט נמצא בשלבים אחרונים של גיבוש. לדבריו "רוצה להאמין שיש הסכם מתגבש ואנחנו נוכל לאשר אותו". יש לציין כי אם ההסכם אכן יוצג ויאושר, הפרלמנט הבריטי יכנס דיון חריג שיתקיים ביום שבת כדי להצביע בנושא.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שהעלה בימים האחרונים שורה של הצעות שנועדו להסיר את המכשולים האחרונים בפני השגת הסכם כזה, נותר רשמית דבק במחויבותו לעזוב את האיחוד האירופי בסוף החודש, גם אם לא יושג הסכם. השר האחראי בממשלת בריטניה לשיחות הברקזיט, סטפן בארקלי, הודה לראשונה שאם הסכם לא יושג עד תום הפסגה האירופית, ג'ונסון ייאלץ - בניגוד להבטחותיו - לבקש ארכה נוספת של חודשיים להמשך המשא ומתן. מהלך שכזה, המתחייב מחוק שהעביר הפרלמנט הבריטי בניגוד לעמדת ג'ונסון, יהיה מהלומה פוליטית קשה לראש הממשלה השמרני. 
נשיא מועצת האיחוד האירופי היוצא, דונלד טוסק, הביע אתמול אופטימיות מסויגת באשר לסיכויים להגיע להסכם, והצהיר שהבסיס להסכם כבר קיים אך בצד הבריטי שבו והתעוררו ספקות. המגעים להשגת הסכם ברקזיט משופר התנהלו בו בזמן בבריסל, בין נציגי בריטניה והאיחוד האירופי, ובלונדון, בין נציגי הממשלה הבריטית לחברי הפרלמנט של מפלגת ה"יוניוניסטים" - הפרוטסטנטים נאמני הכתר הבריטי בצפון אירלנד, וכן בין ממשלות בריטניה ואירלנד. אחת הבעיות המרכזיות, שמנעו עד כה השגת הסכם, היא סוגיית הסדרי מעבר סחורות ומכס בגבול שבין אירלנד לצפון אירלנד. כדי לפרוץ את המבוי הסתום בנושא, העלה ג'ונסון הצעה להביא את עניין ההסדרים במעבר הגבול להכרעת תושבי צפון אירלנד. מנהיגת ה"יוניוניסטים" הגדירה את הידיעות על פריצת דרך במשא ומתן על הברקזיט כ"שטויות".

בתוך כך, קבוצה של 35 חברי פרלמנט אירופי בריטים, המשתייכים למפלגות האופוזיציה המתנגדות לברקזיט, שיגרו מכתב לטוסק ובו דרישה להימנע מהשגת הסכם ולהעניק ארכה נוספת של שלושה חודשים כדי לאפשר למתנגדי הברקזיט למנוע את עזיבת האיחוד האירופי. כותבי המכתב מנמקים את פנייתם בכך שג'ונסון אינו מייצג את כל האומה הבריטית ועומד כעת בראש ממשלת מיעוט. "כל מפלגות האופוזיציה רוצות לקיים משאל עם שני על הברקזיט", נאמר במכתב, "וסקרי דעת קהל מראים שרוב הציבור הבריטי יצביע קרוב לוודאי על הישארות באיחוד. אנחנו מבקשים ממועצת אירופה להעניק לדמוקרטיה הבריטית מספיק זמן למיצוי התהליך". 

Let's block ads! (Why?)



2019-10-17 09:59:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk5Njkx0gEA?oc=5
52781631856361

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ג'ונסון: "הגענו להסכם ברקזיט מצוין" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.