Search

הג'יהאד האסלאמי על החיסול: "נזעזע את הישות הציונית" - וואלה!

הג'יהאד האסלאמי על החיסול: "נזעזע את הישות הציונית" - וואלה!

הג'יהאד האסלאמי על החיסול: "נזעזע את הישות הציונית"; שני פעילים נוספים נפגעו
צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בג'יהאד האסלאמי איימו הבוקר (שלישי) להגיב בחריפות על חיסולם של אבו בהאא אל-עטא, מפקד בכיר בארגון, ועל תקיפת שני פעילים נוספים בצפון רצועת עזה. "התגובה שלנו תזעזע את הישות הציונית", הבטיחו. הארגון, שאישר את חיסולם של אל-עטא ואשתו על ידי צה"ל, אמר כי הוא עומד מאחורי ירי הרקטות לישראל.

הלוויתו של אל-עטא יצאה מבית החולים שפאא, דרך ביתו ועד למסגד אל-עומרי בעזה. "לתגובה על הפשע הזה לא יהיו גבולות והיא תהיה בהיקף הפשע שביצע האויב הפושע. הכיבוש יישא באחריות לתוצאות התקיפה הזו", אמרו בארגון.

אחרי חיסולו של אל-עטא, צה"ל הודיע על תקיפת שני פעילים ממערך ירי תלול המסלול של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה. לפי דובר צה"ל, "התקיפה בוצעה לטובת הסרת איום מיידי, זוהתה פגיעה". משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מותו של אחד מהפעילים שהותקפו - בלאל חאלדי בן ה-25 ואבראהים דאבוס בן ה-23.

בתגובה לתקיפה הנוספת, הג'יהאד האסלאמי איים להמשיך ולהגיב על התוקפנות הישראלית. דאוד שהאב, דובר הארגון, אמר "כי דם השהידים לא התייבש ועדיין שותת על האדמה. ישראל חצתה את כל הקווים והגבולות. ישראל זלזלה בהתחייבויות שלהן ערבו מתווכים וגורמים איזוריים ובינלאומיים שונים ונקטה באלימות וטרור בצורה הנפשעת ביותר. אין גבולות ולא מגבלות להגנה על העם הפלסטיני".

ארגון חמאס הצטרף לאיומים, ומסר כי "החיסול לא יעבור ללא ענישה". "אנו מבכים את מותו של המנהיג השאהיד בידי הציונות הבוגדנית עם שחר, הג'יהאד וההתנגדות ימשיכו ויסלימו", נמסר מהארגון. "האויב הציוני יישא באחריות לכל ההשלכות והתוצאות הצפויות לחיסול". גם גדודי נאצר צאלח א-דין הצטרפו לאיומים. "האויב פתח על עצמו את שערי הגהנום, חמ"ל הפלגים יגיד את דברו בכוח".

הפלגים הפלסטיניים איימו כי ביכולתם לכפות עימות על האזור, ואמרו כי "פשע החיסול לא יעבור ללא עונש. ניסיונות הכיבוש לייצא את משבריו הפנימיים על חשבון הדם הפלסטיני לטובת סדר היום הפוליטי שלו לא יעברו. החזרה למדיניות החיסולים היא קו אדום והכיבוש יישא באחריות המלאה ובהשלכות".

דובר ועדות ההתנגדות מחמד אל-ברים אמר לסוכנות "סווא" כי בשעות הבוקר המוקדמות החלו מגעים להכלת המצב, אך הנהגת ההתנגדות היא להגיב על החיסול. עוד נמסר כי "ההחלטה על החיסול התקבלה בכל הדרגים של הכיבוש ובכל המפלגות הישראליות בירכו עליה ולכן זכותה של ההתנגדות להגיב כפי שהוסכם בחמ"ל הפלגים".

מאז חיסולו של הבכיר ואשתו, שוגרו עשרות רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל ונשמעו התרעות רבות ברחבי הארץ - מעוטף עזה ועד לגוש דן. כמיליון תלמידים נשארו בבתים לאחר שנאסר על קיום לימודים בדרום ובמרכז, או על מקומות עבודה שאינם חיוניים אם אין בהם מרחבים מוגנים. במקביל, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בקריה.

(עדכון ראשון: 6:48)

Let's block ads! (Why?)



2019-11-12 09:12:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjMwNzPSAQA?oc=5
52781673736828

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הג'יהאד האסלאמי על החיסול: "נזעזע את הישות הציונית" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.