Search

נעמה יששכר בדיון הערעור על עונשה: "זייפו את מסמך ההודאה שלי" - וואלה!

נעמה יששכר בדיון הערעור על עונשה: "זייפו את מסמך ההודאה שלי" - וואלה!

נעמה יששכר בדיון הערעור על עונשה: "זייפו את מסמך ההודאה שלי"
עריכה:שאול אדם

ערעור נעמה יששכר במוסקבה - עדכונים אחרונים

  • הישראלית ערערה על עונש המאסר שנגזר עליה
  • יששכר חזרה בה מהודאותה, וטענה כי הטעו אותה
  • עורכי דינה: היא לא התכוונה להיכנס לרוסיה, נפלו פגמים בהליך
  • יפה יששכר: "מתחננת לפוטין שהבת שלי תגיע לארץ, היא שילמה מספיק"

הישראלית נעמה יששכר חזרה בה היום (חמישי) בבית המשפט במוסקבה מההודאה שניתנה בבית המשפט, וטוענת כי היא לא הבינה מה היא עשתה, לא ידעה את השפה, וכי עורכי הדין הקודמים שייצגו אותה הטעו אותה וזייפו את מסמך ההודאה. עוד טענה יששכר בערעור על עונש המאסר שנגזר עליה, שהגישו עורכי דינה ואדים קולבגנט מרוסיה ואלכסיי קובלנקו מישראל, כי שוטר רוסי הכריח אותה לעבור את הגבול באופן יזום, וכי היא ראתה את הסם בפעם הראשונה שהשוטר הוציא את זה מהתיק שלה. לכן, לטענתה, אין מקום להאשים אותה בהחזקה ובהברחת סם, והיא מבקשת שישחררו אותה.

עורכי דינה של יששכר טענו בערעור כי ישראל והודו לא חברות באמנה הבינלאומית של איגוד המכס, ולכן הישראלית לא עברה עבירה ברוסיה משום שהיא לא התכוונה להיכנס למדינה. לכן, הם טוענים, היא לא החזיקה בסם ולא הבריחה, אלא הייתה בשטח נייטרלי. עוד הם טענו כי בית המשפט התעלם בפסק הדין מדבריו של השוטר שניהל את התיק במשפט, שאמר אף הוא כי היא לא הבריחה את הסם ולא עברה את הגבול. לטענתם, כדי להאשים אותה בהחזקת סם על פי סדר הדין הפלילי, היא הייתה אמורה להחזיק את הסם באופן פיזי.

"התביעה לא הוכיחה ולא נתנה הסבר ממשי איך נעמה הבריחה את הסם", טענו הפרקליטים. לדבריהם, כאשר יששכר קנתה את כרטיס הטיסה דרך חברת אירופלוט, היה כתוב באתר האינטרנט שהיא לא עוברת את הגבול, והסם לא היה בתיק היד אלא לכאורה בתיק במטוס. גם נציג אירופלוט אמר כי היא לא אמורה לעבור את הגבול, ולכן, כך נטען, אי אפשר להאשים אותה בהברחה. עורכי הדין טוענים כי האחריות למזוודה הייתה של חברת אירופלוט מהרגע ההמראה מהודו ועד לנחיתה ברוסיה.

הפרקליטים טענו גם לפגמים נוספים שנפלו בהליך. בין היתר, לטענתם, בפרוטוקול הדיון שנערך באותו יום היו ליקויים, ולכן יש לבטלו; כל ההליך התנהל בשפה הרוסית ולא בשפה שהיא הבינה; וככלל, לטענתם, כל המסמכים עליהם חתמה הם כביכול בניגוד לסדר הדין הפלילי הרוסי, ולכן הם מבקשים למחוק את כל הראיות שנאספו בתיק. יששכר נשאלה אם היא מסכימה עם טענות עורכי הדין, לפיהם פסק הדין אינו חוקי, וענתה בחיוב. לעומת זאת, התובע במשפט ביקש להשיב את פסק הדין על כנו.

צוות ההגנה ביקש להציג ראייה חדשה במשפט: מכתב תשובה של סגן מנהל המכס בשדה התעופה בו נעצרה יששכר, לפיה לא היה צריך לערוך בידוק על המזוודה שלה. אולם, הראייה לא התקבלה.

הדיון נפתח הבוקר בבית המשפט במוסקבה, בנוכחותה של הישראלית, ובפני הרכב של שלושה שופטים. אמה ואחותה, שהגיעו הבוקר לבית המשפט, פוגשות בה כעת לראשונה מאז נאסרה מחוץ לכותלי הכלא, מאז שנאסרה. היא משתתפת בדיון כשהיא נמצאת בתוך תא זכוכית.

האם והאחות, יפה וליעד יששכר, מקוות כי השופטים יקבלו היום הכרעה בעניינה, ויודיעו האם היא תישאר לרצות את העונש המאסר הארוך שנגזר עליה, או שהוא יומתק או אף יבוטל והיא תשוחרר. עם זאת, עורכי דינה הבהירו כי הם מאמינים כי בית המשפט יקבל את הכרעתו רק בעוד כמה ימים, לאחר שילמד את הטענות.

בשבוע שעבר השתתפה הצעירה הישראלית בדיון בערעור באמצעות שיחת וידאו מבית הכלא. היא טענה כי אמצעי התקשורת מקשה עליה להעביר את טיעוניה וביקשה להיות נוכחת בדיון. בית המשפט קיבל את בקשתה והדיון ייפתח באופן רשמי, בנוכחותה של יששכר.

"ההתרגשות גדולה. יש פה המון אנשים, לא ציפיתי לכמות כזאת, אנחנו בתקווה שנוציא היום את נעמה לחנוכה", אמרה האם, יפה יששכר, לפני הדיון. "היא די חוששת, כל הדיונים עד עכשיו היינו אני והיא, עכשיו היא תהיה מול הרבה אנשים. היא גם נשפטת בתוך קופסת זכוכית כשהיא מרוחקת מכולנו. נעבור את זה, היא תגיד מה שהיא צריכה לומר ונוציא אותה. אני מקווה שיראו אותה, יבינו את החפות שלה. אני לא מכינה את עצמי לתרחיש שלילי. אין לי ספק שראש הממשלה פועל לשחרורה. אני סומכת על האדם שעוסק בזה".

"במנטרה שלנו נעמה יוצאת הביתה"

"אני מרגישה אופטימית, אני חושבת על איך היא ישנה בלילה, איך הסוהרים הביאו אותה ברכב, היא בטח עכשיו באחד המרתפים יושבת ומחכה, אנחנו מדברים והיא יושבת לבד", הוסיפה יששכר. "הכל בידיו של פוטין, אני מתחננת לפניו שהבת שלי תגיע לארץ, היא שילמה מספיק".

"אנחנו מאוד אופטימיים. מאוד לחוצות ומתרגשות", סיפרה האחות, ליעד גולדברג, "נשענות על מה שנתניהו אמר, שיחזיר את נעמה הביתה. הכל תלוי בעניינים פוליטיים. אנחנו ממש לא יודעים מה יקרה. אנחנו לא חושבים על זה בכלל, במנטרה שלנו נעמה יוצאת הביתה. מותר לה לכעוס ולחשוש אנחנו מכסים אותה מפה, ואופטימיות בשבילה".

אתמול יפה יששכר אמרה כי היא מתרגשת לקראת הדיון. היא סיפרה על הביקור האחרון שלה בכלא יחד עם האחות ליעד. לדבריה, "ראינו אותה וחיזקנו אותה. היא חוששת מהרבה אנשים שיהיו בקהל ומהעיתונאים. היא צריכה לדבר, אני מקווה מאוד שסוף סוף יראו את המצב שלה וישחררו אותה". האם הוסיפה כי "היא לא מואשמת בכלום, היא יושבת סתם. אני מקווה שראש הממשלה עושה ופועל ויחזיר אותה הביתה בהקדם". יששכר אמרה כי עודדה את בתה ואמרה לה כי זאת העת להופיע עם בטחון ולהסביר את עצמה בצורה נכונה.

הפרשה החלה כשבחודש באפריל האחרון יששכר נתפסה עם 9.5 גרם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, בעת שעשתה את דרכה מהודו לישראל. בעקבות זאת, בית משפט ברוסיה גזר עליה שבע שנות מאסר וחצי.

אחד מעורכי דינה של יששכר אלכסיי קובלנקו אמר אמש לוואלה! NEWS כי "אנחנו מצפים שבית המשפט יקבל את טיעוני הערעור של צוות ההגנה, לפיהם נעמה לא עברה עבירה בשטח רוסיה, לא החזיקה ולא הבריחה סם לרוסיה". קובלנקו, השותף בצוות ההגנה של הצעירה הישראלית, הדגיש בדרכו לרוסיה כי "על בית המשפט להתערב ולבטל את פסק הדין".

עו"ד קובלנקו סיפר אמש כי הסנגורים "יעמדו על מה שהם רצו לטעון לפני שבוע - אין סמכות לבית המשפט ברוסיה לשפוט אותה, שכן היא לא עברה שום עבירה פלילית בשטחה של רוסיה". הם יבקשו לזכות אותה ולשחרר אותה לאלתר. עם זאת, הבהיר עורך הדין כי ההחלטה לא תתקבל היום, אלא בעוד כמה ימים. "בית המשפט צריך ללמוד את הטענות", הסביר. "בכלל, העונש הכבד שהיא קיבלה לא רק שהוא לא מידתי, אלא גם אין לו מקום".

הדיון בבית המשפש מתרחש על רקע מתיחות בין רוסיה לישראל, כאשר אתמול עוכבו כ-40 נוסעים ישראלים לתשאול קפדני בנמל התעופה בעיר. בשגרירות רוסיה טענו כי הדבר אירע על רקע המדיניות ההגירה שמנהלת ישראל אל מול תיירים רוסים שמגיעים אליה.

ברקע הדברים, הבהיר עו"ד קובלנקו כי אין קשר בין עיכובם של הישראלים לבין המשפט של יששכר. "הפטור מאשרות חל רק על אנשים שמגיעים למטרות טיול בלבד ולא עבודה ועסקים. יכול להיות שהעיכוב החריג בוצע כתגובה למדיניות הישראלית בבדיקת כל התיירים שמגיעים מרוסיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע בכנס תומכים בחיפה, במסגרת הפריימריז לראשות הליכוד, כי "אתם קוראים לי קוסם, לגבי פוטין, אבל אני מבטיח דבר אחד, אני מביא את נעמה יששכר הביתה". אתמול, גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו כי בדבריו, הוא התכוון לומר ש"הוא מחויב להביא את נעמה יששכר הביתה". עוד מסרו הגורמים כי "זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך".

(עדכון שעה: 01:42)

Let's block ads! (Why?)



2019-12-19 11:34:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzAyMjjSAQA?oc=5
52781727088720

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נעמה יששכר בדיון הערעור על עונשה: "זייפו את מסמך ההודאה שלי" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.