Search

נתניהו: ליברמן עדיין יכול להקים ממשלה איתנו - וואלה!

נתניהו: ליברמן עדיין יכול להקים ממשלה איתנו - וואלה!

נתניהו: ליברמן עדיין יכול להקים ממשלה איתנו - זו החלטה שלו
עריכה: עמית שמחה

דברי נתניהו - עדכונים אחרונים:

  • "אני רוצה אחדות, עדיין פתוח לשיחות"
  • "כחול לבן לא זזים מילימטר"
  • ליברמן תמיד יכול, ועדיין יכול לעשות ממשלה איתנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי הוא מעוניין בהקמת ממשלת אחדות וכי הדבר עדיין אפשרי, זאת חרף קרב ההאשמות בין הליכוד וכחול לבן, וכישלון פגישתו של נתניהו עם בני גנץ. לקראת המראתו לביקור בליסבון, נתניהו הוסיף כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "עדיין יכול לעשות ממשלה איתנו, זו החלטה שלו".

"המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן", אמר נתניהו לקראת המראתו. "אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי - יאיר לפיד. זה מצער. אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי".

במהלך ביקורו של נתניהו בליסבון, הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת פורטוגל וכן עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. זאת הפעם הראשונה שנתניהו טס לחו"ל מאז הבחירות בספטמבר, והוא ישהה בליסבון פחות מ-48 שעות. טרם המראתו סיפר נתניהו כי שוחח בתחילת השבוע עם נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ בנוגע לאיום האיראני, ברית ההגנה, וכן בהחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן.

בלשכת ראש הממשלה נעשו בימים האחרונים מאמצים גדולים לתיאום המפגש עם פומפאו. בתחילה תוכנן לנסוע ללונדון, שם מתכנסת השבוע פסגת מנהיגי נאט"ו, בהשתתפות הנשיא טראמפ ולצדו גם שר החוץ שלו. עם זאת, לאחר שעלו קשיים לוגיסטיים ואבטחתיים בתיאום ביקור בבריטניה בהתראה כה מאוחרת, ובעיקר לאחר שהתברר שהנשיא טראמפ ומנהיגים בכירים אחרים לא ייפגשו עם נתניהו, הוחלט לשנות יעד.

ביקור הבזק בליסבון יאפשר לנתניהו לנשום אוויר מהפלונטר הפוליטי, שבשלב זה נראה שמוליך לבחירות שלישיות תוך שבוע בדיוק, ומהצרות המשפטיות שמעסיקות אותו מאז הגשת כתב האישום נגדו בחודש שעבר. אתמול נתניהו וגנץ נפגשו שוב, אך לא הושגה כל התקדמות לקראת ממשלת אחדות, אלא להיפך - אחרי הפגישה משחק ההאשמות רק התגבר ביתר שאת.

לפי ההצעה האחרונה של הליכוד, נתניהו יכהן ראשון ברוטציה, במשך כחצי שנה, ולאחר מכן גנץ יכהן כראש הממשלה במשך כשנה וחצי, בתוספת חלופת ערובות וחקיקה שתבטיח את היציאה לנבצרות וקיום הסכם הרוטציה. גנץ דווקא שקל בחיוב אפשרות שבה נתניהו יכהן ראשון לתקופת זמן מוגבלת, לעומת חבריו בצמרת כחול לבן יאיר לפיד ומשה יעלון שמתנגדים לכך נחרצות, אך הוא דרש ממנו להתחייב כי לא יפעל לקבלת חסינות מהכנסת - והוא סירב אתמול להיענות לכך.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-04 09:16:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjc0NDnSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjc0NDnSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו: ליברמן עדיין יכול להקים ממשלה איתנו - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.