Search

נציב שירות המדינה: "מינוי בן ארי לפרקליטת המדינה עלול לערער את הפרקליטות" - ישראל היום

נציב שירות המדינה: "מינוי בן ארי לפרקליטת המדינה עלול לערער את הפרקליטות" - ישראל היום

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, פרסם היום (שלישי) מכתב שבו הוא הביע התנגדות למהלך מינויה של עו"ד אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן.

במכתב שפרסם הנציב, כשעתיים לאחר היוודע דבר המינוי, נכתב: "מבדיקת נתוניה האישיים של של עו"ד בן-ארי גינזברג, היא עומדת בתנאי הסף למשרה. עם זאת, היא אינה נמנית עם הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית, דבר שעלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות". 

הרשקוביץ הוסיף במכתבו: "אדגיש גם הפעם כי עמדתי היא שלעת הזאת יש להטיל את התפקיד האמור על עובד מדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה".    

מכתבו של הרשקוביץ מתפרסם על רקע התנגדות, מכיוון נוסף למהלך מינוי של מ"מ פרקליט המדינה - מצד היועמ"ש מנדלבליט. היועמ"ש הבהיר בשבועות האחרונים כי לדעתו יש למנוע מהשר אוחנה את המהלך, זאת על אף שהחוק מסמיכו לעשות זאת. הנימוק למניעת המינוי מאוחנה, על פי מנדלבליט, הוא העובדה כי בתקופת ממשלת מעבר לא ניתן להקים ועדת איתור, והסמכות בתקופה זו היא לא בידיו של שר המשפטים, אפילו אם מדובר במינוי זמני.  

מוקדם יותר הבוקר הודיע שר המשפטים אמיר אוחנה כי בחר במשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. בן ארי-גינזברג נבחרה על פני מועמדים נוספים שהתמודדו לתפקיד, בהם שלמה (מומי) למברגר, דן אלדד ואושרה גז-איזנשטיין. 

בהודעה שיצאה מלשכתו של השר נכתב: "לאחר כמה פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים, בהם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט - קיבלתי החלטה.החלטתי כי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז – היא שתמלא את מקום פרקליט המדינה היוצא". 

"אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה. אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו".  

עוד בנושא:

בהמשך ההודעה פורטו שבחים שהעניקו בעלי תפקידים שונים במערכת המשפטית למועמדת הנבחרת, בהם פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, שהעיד עליה כ"פרקליטה חכמה, יסודית, מנוסה מאוד, חרוצה ורבת פנים. במהלך השנים טיפלה בתיקים ובנושאי רוחב רבים הקשורים לתחום הביטחוני והיוותה ומהווה בת סמכא בקנה מידע ארצי בתחום זה.. בשל ניסיונה הרב ומומחיותה בתחום הביטחוני מילאה תפקיד מפתח בגיבוש חוק המאבק בטרור שהתקבל בכנסת... משלבת אמות מידה מקצועיות גבוהות והתעמקות בתחומי ידע משפטיים מגוונים, ראייה מערכתית ותפיסה ערכית של האינטרס הציבורי, ויכולות חניכה וניהול של פרקליטים הכפופים לה".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-17 11:59:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE2MzY10gEA?oc=5
52781726703304

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נציב שירות המדינה: "מינוי בן ארי לפרקליטת המדינה עלול לערער את הפרקליטות" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.