Search

בניגוד לעמדת היועמ"ש: מונתה מ"מ פרקליט המדינה - מקור ראשון

בניגוד לעמדת היועמ"ש: מונתה מ"מ פרקליט המדינה - מקור ראשון

שר המשפטים אמיר אוחנה החליט כי אורלי בן ארי, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, תכהן כמ"מ פרקליט המדינה. המינוי הזה נעשה בניגוד מוחלט לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהתנגד בכל תוקף למינויה של בן ארי וסבר שיש למנות לתפקיד הזמני את מומי למברגר, שמכהן כיום כמשנה לפרקליט המדינה. יתכן מאוד שכעת מנדלבליט יקבע שישנה מניעה משפטית למינויה של בן ארי, כיוון שההחלטה התקבלה על דעתו של השר אוחנה ללא כל התייעצות עמו.

בהודעה ששיגר אוחנה לפני זמן קצר הוא כתב: "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי – קיבלתי החלטה. אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו".

השר אוחנה עם ממלאת פרקליט המדינה אורלי בן ארי

עוד כתב אוחנה: "אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה".

בן ארי, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עומדת כיום גם בראש הפורום הביטחוני בפרקליטות המדינה, ועל אף שהיא נחשבת לבעלת ניסיון מועט מאשר המועמדים האחרים ששמם עלה במהלך החיפוש אחר ממלא מקום, גורמים בתוך משרד המשפטים צפו את הבחירה בה כיוון שאוחנה ידע שמנדלבליט מתנגד למינויה. "הוא מחפש איפה הוא יכול להתנגח ביועץ המשפטי" טוען גורם במשרד. כבר בשיחתם לפני כשבועיים בכנס הפרקליטים באילת הבהיר מנדלבליט לאוחנה כי מועמדותה של בן ארי לא באה בחשבון מבחינתו. מלבד התנגדותו של היועמ"ש, בן ארי גם ידועה ביחסיה העכורים עם פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן.

מנדלבליט. צילום: אורן בן חקון

בסביבתו של היועץ המשפטי לממשלה טוענים כי אם יוגש בגץ נגד המינוי, וסביר שכך יקרה, מנדלבליט לא יסכים להגן עליו בבג"ץ. על פי החוק שר המשפטים הוא זה שרשאי למנות ממלא מקום לתפקיד, אך כבר בשבוע שעבר הודיע היועץ שכיוון שאנו מצויים בתקופתה של ממשלת מעבר מתמשכת על השר להוועץ עם היועץ המשפטי על מנת שלא להפוך את המינוי "לפוליטי".

על התפקיד הזמני התמודדו חמישה – רז נזרי, המשנה ליועמ"ש, שהודיע כי הוא מסיר את מועמדתו ותומך בבחירתו של מומי לברגר, בו כאמור תמך מנדלבליט. אושרה גז איינשטין המכהנת כפרקליטת מחוז תל אביב, גם היא החליטה לפני מספר ימים להסיר את מועמדותה. לישורת האחרונה הגיעו שניים – דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ואורלי בן ארי, שגם זכתה בתפקיד. בזמן הקרוב צפויות לצוץ עתירות נגד המינוי לבגץ וכנראה שהמילה האחרונה בקשר להחלטת אוחנה – טרם נאמרה.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-17 09:51:32Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiKmh0dHBzOi8vd3d3Lm1ha29ycmlzaG9uLmNvLmlsL25ld3MvMTkwNzQzL9IBAA?oc=5
52781726840315

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בניגוד לעמדת היועמ"ש: מונתה מ"מ פרקליט המדינה - מקור ראשון"

Post a Comment

Powered by Blogger.