Search

השר אוחנה למנדלבליט: "צו המניעה של בג''ץ לא רלוונטי, המינוי - תקף" - ישראל היום

השר אוחנה למנדלבליט: "צו המניעה של בג''ץ לא רלוונטי, המינוי - תקף" - ישראל היום

שר המשפטים וחבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד שיגר ביום רביעי השבוע מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ובו טען בפניו כי צו ההקפאה שניתן על ידי שופט בית המשפט העליון מזוז - אינו רלוונטי.

עוד בנושא:

במכתב ששלח השר אוחנה ליועמ"ש נכתב : "מינויה של ממלאת מקום פרקליט המדינה, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג, נכנס לתוקף עם חתימתי על המינוי ביום שלישי השבוע. היום (רביעי), כיממה לאחר כניסת המינוי בתוקף, ניתן הצו הארעי שבנדון הקובע כי הוא "מעכב את מינוי המשיבה כמ"מ פרקיט המדינה" ומשהה את כניסתה לתפקיד עד להחלטה אחרת".

צילום: שמואל בוכריס

השר אוחנה הבהיר במכתבו כי "בעתירה נכב כי "מועד כניסתה לתפקיד ממלאת המקום של המשיבה, נקבע ליום רביעי בשעה 11 בבוקר". יחד עם זאת הבהיר השר כי "בהיות העתירה מבוססת על מצא עובדתי שגוי, הצו, שנועד לשמר את המצב הקיים, אינו רלוונטי והמינוי הוא מעשה עשוי".

שר המשפטים חתם את מכתבו בקביעה כי "לא ניתן 'לעכב' מינוי שכבר בוצע, או 'להשהות' מעשה שכבר נעשה" והוסיף כי הוא מחכה לחוות דעתו של היועץ בנושא זה. "כזכור לך, סוכם שאיוצג בתיק זה על ידי עו"ד מטעמי, על איתורו אני עמל בשעות אלה".

במכתב ששלח היועמ"ש לבית המשפט כתגובה להודעת שר המשפטים נטען כי הוא מתנגד למינויו של השר ממספר טעמים. במכתבו כתב מנדלבליט: "ראשית, לדעת היועמ"ש, הצו שניתן דרוש כדי למנוע פגיעה בתפקודה התקין של פרקליטות המדינה. שנית, מינויה של עו"ד בן ארי חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות. שלישית,  המשיבה (בן ארי) לא החלה לתפקד את התפקיד באופן מהותי. רביעית, הצו הארעי שניתן ביקש "להקפיא" מצב קיים... הרי שטרםהחלה למלא את התפקיד באופן מהותי".

היועמ"ש חתם את הסבריו במכתבו כי אין מקום למינויה של עו"ד בן ארי למ"מ פרקליט המדינה. "עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא, כי אין באמור כדי להקים עילה כלשהי לשינויו של הצו".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-20 12:12:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE3MzE10gEA?oc=5
52781731384334

Bagikan Berita Ini

0 Response to "השר אוחנה למנדלבליט: "צו המניעה של בג''ץ לא רלוונטי, המינוי - תקף" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.