Search

אדלשטיין: "חולק על חוות דעתו של יועמ"ש הכנסת בנוגע להליך החסינות" - ישראל היום

אדלשטיין: "חולק על חוות דעתו של יועמ"ש הכנסת בנוגע להליך החסינות" - ישראל היום

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע אחר הצהריים (ראשון) כי אף שהוא חולק על החלטתו של היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון, אין בכוונתו להיאבק בה ברגע האמת. עם זאת, מדבריו של אדלשטיין עלה כי הוא עשוי לנסות לעכב את ההליך במידת מה. כזכור, ינון הודיע מוקדם יותר כי יש להקים ועדת כנסת חדשה ולהתחיל לדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

 

"מתנהל נגדי קמפיין מכוער", תקף אדלשטיין, "אך אני נותן את התשובה בהתנהלות ממלכתית. במקרים רבים נעשה נגדי שימוש בביטויים שנשמעו כמו ציטוטים מסרטי מאפיה: 'אם לא תשתף פעולה - נדיח אותך. יהיו לכך השלכות'. למאיימים האלה, מכחול לבן, אענה בציטוט מהסרטים: "אם אתה רוצה לירות - תירה. אל תדבר'.

 

"איש לא הגביל את סמכותי בנוגע להחלטה על כינוס ועדת הכנסת ותחילת הדיון בחסינות נתניהו. עו"ד ינון ציין בעבר כי התנהלותי בנושאים אחרים הייתה 'סופר ממלכתית' ואמר כי 'היו"ר נהג בענייניות ובניגוד ללחצים שהופעלו עליו'. כינוס ועדת הכנסת יהיה טעות קשה ויהפוך הליך מעין שיפוטי לג'ונגל שיבזה את בית המחוקקים. אינני יכול להבטיח הליך הוגן, שמגיע למבקש החסינות ולאזרחי ישראל - בלי קשר לזהותו של מבקש החסינות.

 

"לפני שעה קלה קיבלתי את חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, ואני חולק עליה. בכל מה שתלוי בי לא אתן יד להפיכתה של הכנסת לזירה של תעמולת בחירות זולה על ידי שום סיעה. אני מכיר את עו"ד ינון שנים. במקרים רבים הסכמנו ובאחרים חלקתי עליו. מותר לחלוק עליו, ואף להעלות את עניין ניגוד העניינים. אבל אסור בתכלית האיסור להסית נגדו באופן אישי ולהשתמש נגדו בביטויים פוגעניים. אני דורש להפסיק זאת לאלתר.

 

"בימים הקרובים ואולי אף בשעות הקרובות נמצא את עצמנו בצמתים מכריעים, שישפיעו על הכנסת ועל המדינה לשנים ארוכות. זהו מצב תקדימי. כל החלטה תהיה בעלת השלכות עצומות. אני יודע שגם אני אישית אדרש לעוד החלטות כאלה. לאורך כל שנותיי כאיש ציבור פעלתי בממלכתיות ובשיקול דעת, ואני אומר לשני הצדדים: כל החלטה שאקבל תהיה בהתאם לערכים שבהם אני דוגל כל חיי, ובהתאם לחוק ולתקנון הכנסת.

 

Let's block ads! (Why?)



2020-01-12 14:55:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzNzM50gEA?oc=5
52781766045596

Bagikan Berita Ini

0 Response to "אדלשטיין: "חולק על חוות דעתו של יועמ"ש הכנסת בנוגע להליך החסינות" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.