Search

לילה חורפי: גל הקור הקיצוני נמשך - ישראל היום

לילה חורפי: גל הקור הקיצוני נמשך - ישראל היום

אחרי אחד הלילות הקרים שחווינו בשנים האחרונות, התכסו היום (שני) צפת, מטולה ורמת הגולן בפתיתי שלג לבנים. ומה צפוי בהמשך? הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן וקר וייתכן טפטוף. קיים חשש מקרה, בעיקר בעמקי הצפון. בחרמון צפויות מינוס 6 מעלות, ובירושלים צפויות טמפרטורות בין 2-1 מעלות. 

מחר יהיה מעונן ומשעות הצהריים צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות קר מהרגיל. 

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית, גשמים מקומיים יוסיפו לרדת בצפון הארץ ומשעות אחר הצהריים הם ייפסקו בהדרגה. בעיקר במרכז ובדרום הארץ תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, שיחזרו להיות רגילות לעונה. 

ביום חמישי יהיה בהיר ברוב שעות היום, עם עלייה נוספת בטמפרטורות, שתהיינה מעט גבוהות מהרגיל לעונה. ביום שישי צפויה עננות בגובה רב לצד עלייה נוספת בטמפרטורות שתהיינה גבוהות מהרגיל לעונה, בעיקר במרכז ובדרום הארץ. 

עד כמה היה קר בלילה החולף? בחרמון נמדדו בלילה האחרון מינוס 10.4 מעלות צלזיוס, במרום גולן 1.5-, בצפת  1.4-, ובראש צורים שבגוש עציון 0.8-. במקומות אחרים היה קר, אולם הטמפרטורות לא ירדו מתחת לאפס: בירושלים ובמצפה רמון נמדדו 1.1, בדפנה שבעמק החולה 3.7, בבית דגן 5.1 ובבאר שבע 5.3 מעלות.

שלג בצפון רמת הגולן // צילום: אייל מרגולין - ג'יני

מהשוואת נתוני עבר של השירות המטאורולוגי עולה כי הטמפרטורות הנמוכות בהרי הצפון אינן חריגות, וישנן לא מעט דוגמאות לטמפרטורות נמוכות יותר בשנים האחרונות. כך למשל בחרמון נמדדו מינוס 10.8 בפברואר 2017, ובינואר 2015 נמדדו מינוס 12.3. במרום גולן נקבע באותו הזמן ערך השיא של מינוס 14.2 מעלות ובצפת נמדדו אז מינוס 4.3 מעלות צלזיוס. בגולן צפויה הלילה טמפרטורה בטווח שבין 0 למינוס 5 מעלות.

בנוסף לכך, הערב נשבר שיא הביקוש לחשמל בחורף הנוכחי, שעמד על 13.182 מגוואט, כך נמסר מחברת החשמל. השיא הקודם היה בינואר 2019, והוא עמד על 13,060 מגוואט. שיא הביקוש לחשמל בכל הזמנים נרשם ביולי 2019 עם 13,526 מגוואט.

צילום: אתר החרמון

בתוך כך, הקור העז ששרר היום בכל רחבי הארץ לא הרתיע את אלפי המבקרים והגולשים שהגיעו למקום הקר ביותר בארץ ביום הקר ביותר בשנה - אתר החרמון. גם וותיקי האתר, המורגלים לקור העז, התקשו לעמול בטמפרטורות הקיצוניות שצנחו למינוס 10 מעלות במפלס העליון ולמינוס 7 מעלות במפלס התחתון.

"שלג כבד יורד מזה שלושה ימים באתר החרמון והטמפרטורות נמוכות מאוד. הדבר מקשה גם על התנועה בעלייה לחרמון מאחר שהשלג קופא כל הזמן על הכביש שמוביל לאתר", אמר אלון פרידמן, מנכ"ל אתר החרמון. "גם עובדי האתר מתקשים לפתוח את המתקנים השונים ולמרות הכל אנחנו עושים כל מאמץ על מנת שהמתקנים מסלולי הסקי והאטרקציות יפעלו. ישנו קושי רב, אנחנו נעשה מאמץ לעשות את זה גם בימים הקרובים ולהתמודד עם מזג האוויר הקיצוני שלא ידענו כמה שנים טובות כאן באתר החרמון".

השלג התפשט גם ליישובי צפון רמת הגולן וגם להרי הגליל. לראשונה מזה חמש שנים ירד שלג גם במושבה מטולה. הממטרים הרבים הגבירו בימים האחרונים את הזרימות בנחלים והבוקר נמסר מרשות המים כי מפלס הכנרת טיפס בעוד 4 ס"מ ביממה אחת ולכנרת מלאה חסרים 1.24 מטרים בלבד.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-10 18:02:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMyNDM50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMyNDM50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "לילה חורפי: גל הקור הקיצוני נמשך - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.