Search

סוריה: המורדים כבשו מחדש עיירת מפתח - ישראל היום

סוריה: המורדים כבשו מחדש עיירת מפתח - ישראל היום

הישג חריג למורדים בסוריה: לאחר שבוע של תבוסות ואובדן שטחים לכוחות המשטר, הצליחו כוחות המורדים, בחסות הפגזה טורקית, לפרוץ את קוויי צבא אסד ולכבוש מספר כפרים ועיירות מפתח.

ההישג הגדול ביותר של מתקפת המורדים היה ניתוקו מחדש של כביש דמשק - חלב, אחד מצירי התנועה המרכזיים בסוריה. בתחילת החודש התפארו כלי התקשורת של המשטר בפתיחת הציר מחדש לכוחות אסד.

המורדים טוענים כי עלה בידם לכבוש מחדש גם את העיירה סארקיב, עיירת מפתח במחוז אידליב החולשת על כמה מצירי התנועה החשובים באזור. חיל המשלוח הרוסי בסוריה הכחיש את הדיווחים וטען כי העיירה נמצאת בידי אנשי המשטר. 

אך על אף ההישג, כוחות המשטר ממשיכים להתקדם בדרום מחוז אידליב, כובשים כפר אחר כפר בעוד המורדים נסוגים, פעמים רבות ללא לחימה של ממש. 

שיירה של הצבא הטורקי בצפון סוריה // צילום: איי.אף.פי

אתמול התייחס נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, להתקדמות כוחות המשטר במחוז אידליב ואמר: "לא ניסוג צעד אחד אחורה באידליב. עד סוף השבוע נוציא את כל כוחות המשטר מהמחוז". 
איומי של הנשיא הטורקי מגיעים לקראת פגישה אפשרית בינו ובין הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, שצפויה להתקיים במועד לא ידוע . בינתיים בשטח ממשיכים הטורקים לספוג אבידות. שני חיילים טורקים נהרגו אתמול בהפצצה אווירית של המשטר ובכך עלה ל-17 מספר החיילים הטורקים שנהרגו במחוז אידליב בשבועיים החולפים. 

Let's block ads! (Why?)



2020-02-27 07:45:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3MDUx0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3MDUx0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "סוריה: המורדים כבשו מחדש עיירת מפתח - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.