Search

השגריר פרידמן מזהיר: "צעד חד צדדי לפני ועדת המיפוי יסכן את ההכרה האמריקנית" - ישראל היום

השגריר פרידמן מזהיר: "צעד חד צדדי לפני ועדת המיפוי יסכן את ההכרה האמריקנית" - ישראל היום

שגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן הזהיר הבוקר (ראשון) כי כל צעד ישראלי חד צדדי לפני שוועדת המיפוי הישראלית אמריקנית תשלים את עבודתה, מסכן את תכנית השלום ואת ההכרה האמריקנית בשטחים המיועדים להיות ישראליים על פי התכנית. זאת על רקע הדרישה של שר הביטחון נפתלי בנט, שנאם אמש וקרא להביא את החלת הריבונות להצבעה באופן מיידי.

שידור חי: דייויד פרידמן ונוספים מדברים על תוכנית המאה // צילום: עמי שמיר

גורמים פלשתינים בכירים מאשרים ל"ישראל היום" כי נוסח הצעת ההחלטה שיועבר לחברות מועצת הביטחון בידי טוניס יהיה מרוכך מהנוסח המקורי ולא יכלול גינוי מפורש לעסקת טראמפ. לדברי הבכיר הפלשתיני הנוסח רוכך כדי לאפשר לרוב המדינות החברות במועצת הבטחון להצביע בעד טיוטת הצעת ההחלטה. הבכיר הפלשתיני הדגיש כי המהלך נועד לבודד במועצת הביטחון את ארה״ב שתעשה שימוש בזכות הוטו - מהלך שלטענת הפלשתינים ״יהווה הישג מדיני ודיפלומטי בפני עצמו״.

עוד בנושא:

כזכור, אמש בנאומו הודיע נתניהו כי ישראל פועלת יחד עם ארצות הברית למימוש תוכנית המאה. "זכינו לגיבוי אמריקני לסיפוח בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון, הכל כלול. אנחנו כבר בעיצומו של מיפוי השטח, שעל פי תוכנית טראמפ יהיו של ישראל. זה 800 ק"מ של גבול. זה יקרה רק אם אנחנו נוביל את זה. זה יקרה קרוב, אני סומך על טראמפ לגמרי, אבל אני לא סומך על גנץ, אנחנו מחכים לזה מאז 67', ואנשים עושים עניין מכמה שבועות".

שר הביטחון בנט הגיב בנאום משלו וקרא לנתניהו להביא את הסיפוח בהקדם להצבעה בממשלה: "לעולם לא יהיה רגע יותר מתאים להחלת הריבונות בארצנו", אמר והוסיף, "אני קורא לראש הממשלה נתניהו להביא את החלת הריבונות ביהודה ושומרון להצבעה מיידית בממשלה. ללא ריבונות, ‏נקבל מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום בחירות מיוחד // מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

בתגובה לדברים טענו  היום בליכוד כי בנט "מנסה לתפוס טרמפ על תכנית החלת הריבונות שראש הממשלה נתניהו הביא בשלוש שנות עבודה עם הנשיא טראמפ. הוא לא מכיר את הפרטים ולא את המהלכים הדיפלומטים מול הממשל האמריקאי. האמירות שלו רק מסכנות את החלת הריבונות שראש הממשלה נתניהו מקדם בתיאום ובהסכמה עם האמריקאים".

בימינה  הגיבו: "לא ברורה לנו להיטותו של נתניהו לירות בנגמ"ש ולתקוף את השותפים הטבעיים ביותר שלו בהווה ובעתיד - הציונות הדתית. אין לנו שום כוונה להיגרר לשיח הזה. נמשיך להוביל קמפיין חיובי וענייני, לדרוש ריבונות כאן ועכשיו, ולקדם את האינטרסים החשובים של מדינת ישראל בביטחון, במשפט, בחינוך, בזהות היהודית, בתחבורה, ועוד".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-09 09:25:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMxOTE10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMxOTE10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "השגריר פרידמן מזהיר: "צעד חד צדדי לפני ועדת המיפוי יסכן את ההכרה האמריקנית" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.