Search

מנכ"ל משרד הבריאות: "מודעים לזה שצעדינו נגד הקורונה נראים קיצוניים" - ישראל היום

מנכ"ל משרד הבריאות: "מודעים לזה שצעדינו נגד הקורונה נראים קיצוניים" - ישראל היום

בסין עלה מניין המתים מנגיף הקורונה ל-1,873 בני אדם. בינתיים, בישראל מנסים לעכב את החשיפה לנגיף ולהיערך לקראת אפשרות שיגיע לארץ. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר הבוקר (שלישי) בראיון לגל"צ כי "אם נראה שהתמונה תתייצב בימים הקרובים, נשקול מחדש את המדיניות שלנו. אנחנו מודעים לזה שצעדינו נראים קיצוניים. המטרה היא שהמקרה הראשון בארץ יהיה מאוחר ככל הניתן".

קונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, והמומחה למחלות זיהומיות, פרופ׳ רן ניר-פז, נפגשו הבוקר עם צוות בית החולים ביפן המטפל בזוג הישראלים שאובחנו כחולים בקורונה. השניים בדקו את התיק הרפואי של הישראלים ודיווחו כי מצבם טוב. הקונסולית בן נעים ופרופ' ניר-פז בדרכם כעת לבקר את החולה השלישית.

"אנו עדים לטיפול טוב על ידי היפנים ונמשיך כמובן לבחון את המצב מקרוב", ציין פרופ' ניר-פז. "קיבלנו עדכון על מצבם של הישראלים וניכר כי מצבם קל, שוחחנו טלפונית עם המאושפזים ועדכנו אותם באשר למצבם ובנוגע לטיפול".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שיצא השבוע ליפן על מנת לדון עם הרשויות על שחרור הישראלים שנדבקו בנגיף על "ספינת הקורונה", הבהיר ל"כאן רשת ב'" כי "לפי הכללים הבינלאומיים, השחרור שלהם מבית החולים יאושר רק לאחר שתהיה הוכחה שהם לא נושאים את הנגיף".
בית החולים ביפן שבו מאושפזים הישראלים // צילום: דוברות משרד החוץ

עוד אמר הבוקר פרופ' גרוטו כי "מבחינת הערכת המצב, המקום שבו הכי מסוכן לחטוף קורונה על כדור הארץ הוא הספינה הזו. לכן ננקוט בתנאים מחמירים של בידוד בבית החולים ולא בבית".

במקביל, בישראל נעשים כבר צעדים ראשונים לטיפול בנזקים הכלכליים שסופגות חברות התעופה בעקבות ביטולי הטיסות למזרח הרחוק. בראיון ל"קלמן ליברמן", אמר הבוקר שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' כי על המדינה "להכניס את היד לכיס" ולפצות אותן. 

"באל על מדברים על הפסדים בסדר גודל של כ-50 מיליון דולר", אמר השר סמוטריץ'. "אם המדינה רוצה לשמור על התעופה שלה - היא צריכה לעזור".

במשרד החוץ ובשגרירות ישראל ביפן סיכמו עם חברות הביטוח בישראל, פספורט קארד, מגדל, כלל והראל את הפרטים האחרונים לנחיתת המטוס ביפן, איסוף האזרחים הישראלים מהספינה העוגנת בנמל יוקואמה והבאתם לכבש המטוס להמראה ישירה לישראל ביום חמישי הקרוב. כמו כן, בשגרירות ישראל בטוקיו מטפלים בהסדרי נחיתת המטוס ביפן והלוגיסטיקה הכרוכה בכך. 

בתוך כך, כשבועיים לפני הבחירות לכנסת, בוועדת הבחירות גיבשו הנחיות לקראת יום ההצבעה במקרה שיימצאו נדבקים ישראלים בקורונה. מנכ"לית הוועדה, עו"ד אורלי עדס, אמרה הבוקר ב"כאן רשת ב'" כי "אזרח שנמצא בבידוד כנראה לא יצא להצביע. אם הוא קיבל הנחייה לפעול לפי צו מסוים - מצופה ממנו שלא לצאת מהבית. אם נקים קלפיות ייעודיות, הן לא יהיו באתר שבו ממוקמות קלפיות נוספות".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-18 07:37:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0NTE30gEA?oc=5
52781820988756

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מנכ"ל משרד הבריאות: "מודעים לזה שצעדינו נגד הקורונה נראים קיצוניים" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.