Search

איראן מודה: "נכשלנו בשיגור לוויין לחלל" - ישראל היום

איראן מודה: "נכשלנו בשיגור לוויין לחלל" - ישראל היום

משרד ההגנה האיראני אישר היום (ראשון) כי שיגור הלוויין ה"זאפר" (ניצחון) לחלל נכשל. האיראנים הציגו את השיגור עצמו, מבסיס החלל סימנמן כמוצלח אך ציינו כי הלוויין נכשל בצבירת המהירות הנדרשת להיכנס למסלול בחלל. 

"הוא שוגר בהצלחה והשגנו את רוב היעדים שלנו אך "הזאפר" לא נכנס למסלול כמתוכנן", ציין דובר צבאי בראיון לטלוויזיה איראנית הממשלתית. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לכשלון שיגור הלווין האיראני במהלך כנס של הליכוד בנהריה: "התבשרנו היום שאיראן נכשלה בשיגור לוויין. הם גם נכשלים בהעברת נשק לסוריה וללבנון כי אנחנו פועלים שם כל הזמן כולל בימים אלה", אמר ראש הממשלה.   

הלוויין האיראני הראשון שוגר ב-2009 אבל שני השיגורים האחרונים שבוצעו בשנה שעברה, כשלו. שר ההסברה האיראני, מוחמד ג'וואד אזארי-ג'רומי התחייב לפני השיגור כי התמונה הראשונה שהלוויין ישדר יהיה של קאסם סולימאני.   

תכנית החלל האיראנית נחשבת בישראל ובארה"ב לתוכנית כיסוי שנועדה לפתח טילים ארוכי טווח בעלי יכולת לשאת ראשי נפץ גרעיניים. השיגור נעשה בתקופה של מתיחות בין ארה"ב לרפובליקה האסלאמית בעקבות חיסולו של סולימאני לפני כחודש.

במקביל לכך, משמרות המהפכה חשפו אתמול טיל חדש לקראת ציון יום השנה להפיכה האסלאמית שהובילה להקמת משטר האייתוללות. טיל ה"ראאד (רעם) -500" לטווח קצר הוצג על ידי מפקד משמרות המהפכה והוצג כ"זול יותר, קל יותר, מהיר יותר ומדויק יותר” מטילים זהים. האיראנים טוענים כי הטיל יכול להגיע לטווח של עד 500 ק"מ. איראן מרבה להציג פיתוחים טכנולוגיים שלטענתה פותחו על ידי התעשייה הצבאית המקומית אך פיתוחים אלה לא הוכחו בשדה הקרב.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-09 18:10:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMyMDkx0gEA?oc=5
52781807698415

Bagikan Berita Ini

0 Response to "איראן מודה: "נכשלנו בשיגור לוויין לחלל" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.