Search

זעם במערכת הפוליטית על ההחלטה לאפשר להיבא יזבק להתמודד בבחירות - ישראל היום

זעם במערכת הפוליטית על ההחלטה לאפשר להיבא יזבק להתמודד בבחירות - ישראל היום

החלטת בג"ץ לאפשר לחברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת, שכינתה בעבר את המחבל סמיר קונטאר "שהיד", להשתתף בבחירות לכנסת ה-23 גררה היום (ראשון) תגובות זועמות במערכת הפוליטית. 

בליכוד הגיבו להחלטה: "בושה. לגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת. אחרי ההחלטה היום, מי שרוצה את היבא יזבק באופוזיציה ולא בממשלה - חייב להצביע רק לליכוד". 

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, אמרה: "בית המשפט העליון הכשיר תומכת טרור ודרך על סעיף 7א , נשיאת העליון חיות, השופט סולברג ,השופט מינץ והשופט אלרון  היו בדעת המיעוט שצריך לפסול אותה. הגדלת המחנה השמרני שהובלתי, לפני 3 שנים, בקדנציה שלי כשרת משפטים,  מוכיח את התוצאות בשטח, אך עדיין עבודה רבה לפנינו". 

היבא יזבק עם הרשימה המשותפת בדיון בבית המשפט // צילום: יאיר אלטמן 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב גם הוא להחלטת בית המשפט: "אנחנו עדים להחלטה מצערת מאד של בית המשפט העליון. היבא יזבק וחבריה צריכים לשבת בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. העובדה שבית המשפט הפך את ההחלטה של ועדת הבחירות ומאפשר ליזבק להתמודד בבחירות הקרובות היא פרס לתומכי הטרור. 'ישראל ביתנו' לעולם לא תשתף פעולה עם הרשימה הערבית המשותפת וממליצה גם לנתניהו ולגנץ לנהוג כך".  

ח״כ תמר זנדברג, מגשר-עבודה-מרצ, הביעה תמיכה בהחלטת ביהמ"ש: ״אני קוראת לימין לקבלת הכרעת הדין ולא ללכת במסלול ההסתה הקבועה נגד בית המשפט. פסיקת בית המשפט נובעת משיקולים משפטיים ולא פוליטיים. אני קוראת לאנשי הימין לקבל את הכרעת הדין ולשם שינוי לא לפעול במישור הקבוע בו ההסתה נגד הערבים ממשיכה על פי המסורת גם לבית המשפט״.

יזבק: "בקשות הפסילה חלק מקרקס הסתה נגד החברה הערבית" 

ח״כ היבא יזבק הגיבה אף היא להחלטת בג"ץ לבטל את פסילתה מהתמודדות ואמרה: ״החלטת בית המשפט העליון מראה שוב כי בקשות הפסילה הן חלק מקרקס ההסתה נגדי ונגד החברה הערבית ונציגיה - לא מדובר היה בבקשת פסילה אישית, אלא מהלך שהוא חלק בלתי נפרד מהרדיפה המתמשכת והדה-לגיטימציה. החלטת וועדת הבחירות לפסול אותי הייתה החלטה פוליטית של וועדה פוליטית, בה התחרו המפלגות ביניהן בהשתלחות נגדי ונגד חברי לרשימה המשותפת".  

עוד הוסיפה: "אנו נמשיך לפעול לסיום הכיבוש והסרת המצור ולמען שלום צודק, ולמען אזרחות שווה וצודקת. אני ממשיכה לפעול במלוא כוחי בקמפיין הרשימה המשותפת על מנת להעלות את אחוזי ההצבעה והייצוג של החברה הערבית בכנסת.״

גם ברשימה במשותפת, אליה משתייכת ח"כ יזבק, הגיבו ברוח דומה: "שוב הוכח שהקמפיין של הימין הקיצוני נגד ח״כ יזבק והרשימה המשותפת הוא תעמולה זולה שמטרתה דה לגיטימציה של נבחרי ציבור ערבים. כל מי שנגרר אחרי כהניסטים בתמיכה בפסילתה של חברת הכנסת יזבק צריך להתבייש מול החלטת בית המשפט. הרשימה המשותפת וחברת הכנסת יזבק ימשיכו לפעול לקידום את האינטרסים של הציבור הערבי בכנסת הקרובה וכל האוכלוסיות המוחלשות מבלי להכנע לנסיונות ההסתה ורדיפה. 

מוקדם יותר היום קבע בג"ץ כי חברת הכנסת היבא יזבק ולריסה טרימבובלר, אישתו שלך יגאל עמיר, רוצח רה"מ יצחק רבין ז"ל, יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת ה-23. יזבק לא נפסלה על חודו של קול, ברוב של חמישה שופטים שקבעו כי יש לאפשר לה להתמודד (עוזי פוגלמן, יצחק עמית, דפנה ברק-ארז, מני מזוז וענת ברון) מול ארבעה ובהם נשיאת בית המשפט העליון (אסתר חיות, נועם סולברג, דוד מינף ויוסף אלרון). ההחלטה לאפשר לרשימתה של טרימבובלר להתמודד התקבלה פה אחד.

השתתפו בהכנת הכתבה: דן לביא, אבי כהן

Let's block ads! (Why?)



2020-02-09 18:36:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMyMTAz0gEA?oc=5
52781808195569

Bagikan Berita Ini

0 Response to "זעם במערכת הפוליטית על ההחלטה לאפשר להיבא יזבק להתמודד בבחירות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.