Search

"העיתוי לחיסול היה מדויק, הכוכבים הסתדרו ככה שזה היה הזמן הנכון" - ישראל היום

"העיתוי לחיסול היה מדויק, הכוכבים הסתדרו ככה שזה היה הזמן הנכון" - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן מסרו היום (שלישי) הצהרה מיוחדות על רקע ההסלמה הביטחונית בעקבות חיסולו של הבכיר בג'יהאד האיסלאמי, בהה'א אבו אל-עטא, זאת בתום התכנסות של הקבינט המדיני-ביטחוני בקרייה בתל אביב.

צילום: משה בן שמחון

נתניהו הדגיש את חשיבות המבצע ואמר: "צה"ל סיכל את המפקד הבכיר של הג'יאהד האיסאלמי בעזה. בשנה האחרונה רב המחבלים בזה היה מחולל הטרור הרשמי ברצועה. הוא יזם פיגועים רבים, וירה מאות רקטות לעבר ישוביי העוטף . הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים. הוא היה פצצה מתקתקת".

נתניהו מסר כי חיסול אל-עטע תוכנן מראש, אושר בקבינט, ויצא לפועל בחלון הזדמנויות מיוחד שנוצר. "ההחלטה הסופית לפעול בדרך זו אושרה בקבינט פה אחד בקבינט לפני עשרה ימים. צה"ל והשב"כ זיהו מועד, הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודו לבצע את הפעולה עם מקסימום סיכויי הצלחה, ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לאור זאת, אישרתי את ביצוע הפעולה. אני מברך את צה"ל והשב"כ חיל האוויר על הביצוע" .

נתניהו בהצהרה מיוחדת // צילום: משה בן שמחון

"הנחת היסוד של כל הטרוריסטיים זה רעה. הם חושבים שהם יכולים לפגוע אזרחים ובאותה העת להסתתר מאחורי אזרחים. כל מי שחושב שאפשר לפגוע באסזרחים ולהתחמק מידינו הארוכה טועה", כך נתניהו.

נתניהו ביקש מאזרחי ישראל לנהוג באחריות ומסר כי המערכה עלולה להיות ארוכה: "אזרחי ישראל, אני מבקש מכם להישמע בקפדנות להוראות פיקוד העורף. כל מה שצריך לעשות זה פשוט למלא אחר ההוראות האלה. ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אך נעשה כל מה שיידרש כל להגן על עצמו. זה יכול לקחת זמן. דרוש אורח רוח, דרוש קור רוח".

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר סיפר כי "אל-עטא היה בפועל המפקד הבכיר של הג'יאהד ברצועת עזה. הוא האיש שאחראי למרבית הפיגועים שיצאו מרצועה בשעה האחרונה ולפני כן. הוא אחראי לאירוע צלפיה, לירי הרקטי לפני עשרה ימים, לירי הרקטי ביום הזיכרון. הוא האיש שפעל בכל דרך לחבל בניסיונות להרגעה מול חמאס, הרגעה שהוא לא הסכים לקבל. הוא היה פצצה מתקתקת חיה, שעבד ועמל גם בימים האחרונים לפגוע בישראל".

כוכבי הדגיש כי לישראל אין כל עניין בהסלמה, אך תעשה כל שידרש על מנת לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. "הפעולה הייתה ממוקדת, מדוייקת. אין לנו עניין בהסלמה, אך אנחנו נערכים להסלמה. אנו נערכים להגנה ולהמשך ההתקפה. אני מבקש לנצל את ההזדמנות לקורא לכל האזרחים לנהוג בדיוק לפי הוראות פיקוד העורף - ביצוע ההנחיות מציל חיים. עניינו להגן עליכם ולהציל חיים - אך בידיכם העניין הזה".

לסיום אמר הרמטכ"ל כי: "בשעות האחרונות אנו מקבלים הרבה מאוד תגובות, והרבה גיבוי מהעם. הגיבוי הזה חשוב לנו לביצוע המשימה".

הרמטכ" אביב כוכבי: "הגיבוי הזה חשוב לנו לביצוע המשימה" // צילום: איי. אף. פי 

ראש השב"כ נדב ארגמן תיאר את אופן ביצוע הפעולה : "אל-עטא היה עם מוטיבציות גדולות מאוד. המבצע הזה יצא אל הפועל והצליח בעקבות עבודה מאומצת של אנשים בשירות, באמ"ן ובפיקוד הדרום שאפשרה להגיע למיטה שבה הוא ישן והחדר הקטן שבו הוא מסתתר. הוא התנהג כמבוקש, עד הלילה. הוא עבר בין דירות מסתור, עד שהגיע לדירה בה הוא סוכל. 

ארגמן הדגיש את חשיבות עיתוי החיסול והוסיף: "הוכחנו פעם נוספת שאנחנו יודעים להגיע לכל לגורם שעלול לערער את הביטחון של אזרחי ישראל . אני מקווה שהדבר הזה יאפשר ביטחון בעוטף עזה ובדרום בכלל. העיתוי היה מדויק, הכוכבים הסתדרו ככה שזה היה הזמן הנכון".

Let's block ads! (Why?)



2019-11-12 10:51:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA2Mzc10gEA?oc=5
52781673892440

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""העיתוי לחיסול היה מדויק, הכוכבים הסתדרו ככה שזה היה הזמן הנכון" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.