Search

על פי פרסומים זרים: האם אלו הטילים ששוגרו הבוקר בשמי ישראל? - ישראל היום

על פי פרסומים זרים: האם אלו הטילים ששוגרו הבוקר בשמי ישראל? - ישראל היום

מאז שנות השישים, באופן עקבי וממושך, מדווחים כלי תקשורת ומומחים זרים כי ישראל מפתחת ומשדרגת תוכנית טילים בליטיים ארוכי טווח בעלי יכולת נשיאת ראש נפץ גרעיני. 

ניסוי המנוע הרקטי היום העלה שוב את חרושת השמועות בכלי התקשורת הבינלאומיים והעלה לכותרות את יכולותיו המבצעיות, לכאורה, של מערך הטילים הבליסטיים של המדינה היהודית. ישראל עצמה, חשוב לציין, מעולם לא מסרה כל מידע על קיומם של טילים בליסטיים ברשותה. 

ראשיתה של תוכנית הטילים הבליסטיים, על פי מקורות זרים, בחוזה פיתוח שנחתם בין התעשייה האווירית הישראלית וחברת דאסולט הצרפתית לפיתח של טיל בליסטי שיהיה מסוגל לשאת ראשי נפץ גרעיניים, שעל פי הדיווחים ישראל שקדה על בנייתם. 

על פי פרסומים בחו"ל, הטיל הראשון בסדרת "יריחו", "יריחו 1", בשנת 1963. 12 טילים נמסרו משיתוף הפעולה עם צרפת לפני שצרפת הכריזה על אמברגו נשק נגד ישראל וייצור הטילים עבר כולו להתבצע בישראל. ישראל השקיעה מעל מיליארד דולר בפרויקט, סכום עתק בישראל דאז. בלי תקשורת זרים דיווחו כי ישראל אף בנתה מערך תת קרקעי מיוחד עבור החזקת ושיגור הטילים בין תל אביב וירושלים. 

פרויקט הטילים זכה לחשיפה לאחר שידיעות דלפו מדרום אפריקה על שיתוף פעולה בין ישראל למשטר האפרטהייד במסגרתו אפשרו הישראלים לפרטוריה לבנות העתקים של טילי יריחו. 

האיתות הברור לארה"ב

בשנת 1976, כלי תקשורת בצרפת טענו כי בישראל החלו בפתח את הדגם החדש של טיל בליסטי, "יריחו 2", טיל בליסטי לטווח ארוך בעל שני שלבי הפעלה. רק עשור לאחר מכן החלו ניסויים ממשיים בטיל והוא נכנס, כך טוענים מומחים זרים, לשימוש בתחילת שנות התשעים. לטיל המתקדם פותחה גם גירסה אזרחית שנועדה לשאת לוויינים לחלל וזכתה לשם "שביט". 

Let's block ads! (Why?)



2019-12-06 10:22:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEzNDM30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEzNDM30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "על פי פרסומים זרים: האם אלו הטילים ששוגרו הבוקר בשמי ישראל? - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.