Search

99 נוסעים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה הקטלני על "הדיאמונד פרינסס" - ישראל היום

99 נוסעים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה הקטלני על "הדיאמונד פרינסס" - ישראל היום

99 בני אדם נוספים על ספינת "דיאמונד פרינסס", השוכנת בסמוך לחוף יוקוהמה ביפן, התגלו כנשאים של וירוס הקורונה החדש, קוביד-19. כך דווח היום (שני) ברשתות התקשורת היפניות. 

מוקדם יותר, במהך הלילה שבין ראשון לשני, מחלקת המדינה האמריקנית עדכנה כי 14 מאזרחי ארה"ב, שפונו מספינת "דיאמונד פרינסס", נמצאו כנשאים של וירוס הקורונה. 14 האזרחים פונו לאזור הכלה מיוחד שהוכן בעבורם על המטוס בכדי לבודד אותם מיתר הנוסעים הבריאים.

שמעון דהן, אזרח ישראלי שנמצא על ספינת התענוגות שוחח עם "ישראל היום" ואמר כי למרות הפינויים שמתרחשים על הספינה המצב נותר מלחיץ. "אנחנו מתפללים שיוציאו אותנו מכאן, אנחנו רואים את כל הפינויים של אזרחי המדינות האחרות וקצת מקנאים, חלילה לא לרעה, שמחים בשבילם אבל רוצים גם לצאת מכאן כבר. זה קשה, מתגעגעים למשפחה, זה כבר נהיה קשה מבחינה נפשית ואני עוד יחסית חזק, כל שאר המשפחה מתקשה להתמודד".

דהן הוסיף כי "לפי מה שאומרים אנחנו אמורים לצאת מפה בחמישי. אתמול עשו לנו בדיקות ורק מחר יגיעו התוצאות, לא מעט אנשים פה בלחץ מהעניין הזה ואנחנו מאוד מקווים שלא יהיו עוד נדבקים. המשפחה שלנו בארץ ארגנה מטוס אבל אין עדיין אישור ממשלה, למה מחכים? מדינות אחרות כבר מחלצות את האזרחים שלהן, תוציאו אותנו מפה". 

שמעון ושלווה דהן, ישראלים על ספינת הקורונה

כחלק מהניסיונות של ישראל להתמודד עם התפרצות הנגיף, ועם בואם הצפוי של אזרחים ישראלים נוספים, מאזורים שבהם הקורונה הצליחה להשיג דריסת רגל, גם במשטרת ישראל נערכים להתמודדות. בהודעה שיצאה מטעם דוברות המשטרה נאמר כי "במסגרת היערכות המשטרה למצב שבו תידרש בעתיד לסיוע באכיפה למשרד הבריאות עפ״י צו או לגורמי הרפואה בעת הצורך, הוחלט כי בימים הקרובים יחולקו לשוטרי הסיור בשטח ציוד מיגון ייעודי (מסכות ונשמיות) שיימצאו בניידות המשטרה במוכנות לשימוש מיידי בעת הצורך".

בהודעה שיצאה מטעם מחלקת המדינה האמריקנית נכתב כי יותר מ-300 אזרחים אמריקנים ובני משפחתם ששהו על הספינה, מושבים לארה"ב ובנוסף נכתב כי 14 הנוסעים שנמצאו כנשאים של נגיף הקוביד-19 "הועברו בצורה המהירה והבטוחה ביותר לאזור הכלה ייעודי במטוס הפינוי בכדי לבודד אותם בהתאם להוראות הפרוטוקול הסטנדטי".

במשך ההודעה שיצאה מטעם מחלקת המדינה הוסבר כי "כל הנוסעים במטוס נבדקו על ידי צוותי הרפואה לאורך כל הטיסה, וכל אדם שיראה סימנים או סימפטומים של הידבקות יועבר לאזור המבודד במטוס", ובהמשך ההודעה הודגש כי "לאחר הנחיתה, הנוסעים יועברו לבידוד למשך 14 ימים".

מניין המתים מנגיף הקורונה הגיע ביממה האחרונה ל-1,770 בני אדם. רשויות הבריאות בסין מסרו כי 105 חולים מתו מהנגיף אתמול, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס".

מטוס פינוי של מחלקת המדינה האמריקנית // צילום: אי.פי

בנוסף, נמסר כי אובחנו 2,048 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף בסין ביממה האחרונה. מספר הנדבקים המצטבר שדווח עליו עומד על 70,548 איש, מהם טופלו ושוחררו מבתי החולים 10,844 בני אדם. על פי דיווח ברויטרס, בתאילנד אובחנה חולה נוספת בנגיף - אישה כבת 60 שבני משפחתה נדבקו בקורונה. בכך עולה מספר הנדבקים בתאילנד ל-35 בני אדם.

רוב המקרים החדשים התגלו במחוז חוביי, המקום שבו התפרץ הנגיף. מתוך 105 הקורבנות, מאה מתים הם מאותו מחוז. במחוז חנאן השכן, מתו שלושה אנשים, והשניים הנוספים מתו במחוז הדרום-מערבי גואנגדונג.

תפילה בכותל למען הסרת וירוס הקורונה מהעולם // צילום: רויטרס

במחוז חוביי הצהירו אתמול כי הגבלות התנועה יוחמרו כדי לנסות ולבודד את המגפה. הרשויות הורו גם על כפרים ועל תתי-מחוזות לנקוט באמצעים החריפים ביותר כדי למנוע מאנשים לצאת מהמחוז או להיכנס אליו. 

בתוך כך, ניקול בן דוד, נוסעת ישראלית על ספינת ה"דיימונד פרינסס", אמרה הבוקר בראיון לגל"צ כי הם מאוכזבים מהתנהלות המדינה. לדבריה, היא צפתה בבכי בנוסעים האמריקנים מוחזרים לבתיהם בעוד שהיא נאלצת להתראיין לכלי התקשורת על מנת להפעיל לחץ על ישראל להשיב אותם ארצה. 

בן דוד תקפה גם את ההחלטה להעביר את החולים הישראלים להמשך טיפול במוסדות הרפואיים ביפן במקום לטפל בהם בישראל. "אתה יודע מה זה להשאיר אדם מבוגר במדינה זרה?", שאלה את המראיין אפי טריגר. "תחשוב על ההורים או הסבים שלך במצב כזה. לא נותנים לנו תשובות לשאלות. אנחנו שבויים בידיים של היפנים. המשפחה אמרה לנו להפסיק להיות נחמדים ולהיות יותר אגרסיביים".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-17 09:33:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0MjQ10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0MjQ10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "99 נוסעים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה הקטלני על "הדיאמונד פרינסס" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.