Search

מסתמן: רשות ההגירה תמנע כניסת אזרחים ממדינות מזרח אסיה - וואלה!

מסתמן: רשות ההגירה תמנע כניסת אזרחים ממדינות מזרח אסיה - וואלה!

הרשות צפויה להרחיב החל מיום חמישי את סגירת השערים, הנכונה היום לסין בלבד, גם לתאילנד, הונג קונג, סינגפור, מקאו ומדינות נוספות. זאת, בכפוף המלצה מסודרת ממשרד הבריאות

מסתמן: רשות ההגירה תמנע כניסת אזרחים ממדינות מזרח אסיה
צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • רשות ההגירה והאוכלוסין תסגור את השערים בפני אזרחי תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו
  • ברשות ממתינים להמלצה ממנכ"ל משרד הבריאות, אחרי חובת הבידוד לשבים מהמזרח
  • משרד הבריאות ידון עם ועדת הבחירות על מימוש זכות ההצבעה של המטיילים שיחויבו בבידוד

רשות ההגירה והאוכלוסין צפויה להרחיב את צו סגירת השערים בפני אזרחים ממדינות דרום מזרח אסיה, ביניהן תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, ברקע ההתפרצות של נגיף הקורונה. הצעד מגיע בעקבות צו ההרחבה שהוציא משרד הבריאות עבור אזרחים ישראלים ששהו במדינות אלה, וחייב אותם בבידוד.

נכון לשעה זו, סגירת השערים נכונה רק לסין, אולם ברשות ההגירה והאוכלוסין ממתינים כעת להמלצה מסודרת ממנכ"ל משרד הבריאות. הצו צפוי לחול מיום חמישי הקרוב, בכפוף להעברת מכתב רשמי עם ההמלצות.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי הוא מרחיב את בידוד הבית לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, זאת מחשש להתפשטות נגיף הקורונה שגבה עד כה את חייהם של כ-1,700 בני אדם. בהחלטה, שהתקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרדו, הוחלט כי מעתה השבים מיעדים אלה ישהו בבידוד בביתם עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - גם אם הם אינם סובלים מתסמינים כלשהם.

כך, על השבים מיעדים אלה ייאסר לצאת למרחב הציבורי ולשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, וכן בתי חולים ומרפאות, לכל אורך "תקופת הדגירה" של הווירוס. "הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן את התפשטותה בישראל", נמסר ממשרד הבריאות.

על פי הנחיות המשרד, במקרה של אחד התסמינים או יותר, בהם הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יהיה על השבים ממדינות אלה לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת החולה. עוד הדגישו כי גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל. בנוסף, יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר ולהימנע מנסיעה מתחבורה ציבורית. לאור האפשרות שיבוטלו הטיסות ליעדי המזרח, חברת אל על מסרה כי היא "תפעל על פי הנחיות משרד הבריאות והגורמים המוסמכים".

ההנחיות החדשות מעמידות בסימן שאלה אלפי המטיילים שיגיעו לארץ, שכן הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו בעוד כ-15 ימים - ב-2 במרץ. לדברי גורמים במשרד, לא נקבעו עד כה נהלים בנושא. בימים הקרובים, משרד הבריאות יקיים דיון עם ועדת הבחירות המרכזית על מנת להחליט כיצד לאפשר את זכות ההצבעה של השבים מהמזרח שאולצו לשהות בבידוד בביתם למשך שבועיים.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-17 09:42:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDEzMDjSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDEzMDjSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מסתמן: רשות ההגירה תמנע כניסת אזרחים ממדינות מזרח אסיה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.