Search

משרד הבריאות: שלושה ישראלים נדבקו בקורונה בספינה שנמצאת בהסגר ביפן - ישראל היום

משרד הבריאות: שלושה ישראלים נדבקו בקורונה בספינה שנמצאת בהסגר ביפן - ישראל היום

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) כי ביפן חוששים כי שלושה נוסעים ישראלים על סיפון ספינת השעשועים "דיימונד פרינסס" נדבקו בנגיף הקורונה הקטלני. 

משרד הבריאות נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים. ממשרד הבריאות נמסר כי לגבי הישראלים שאובחנו בנגיף, הם הועברו לבית חולים ביפן, וישראל תשלח רופא מומחה שיעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה אותם בהליך הרפואי.


 
לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו חיוביים לנגיף, המשרד בקשר עם חברות הביטוח על מנת לבדוק את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה באמצעות חברות הביטוח בהן הם מבוטחים. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי.

יוני לוי שאמו נמצאת על האניה אמר בשיחה עם ישראל היום: "אנחנו מנסים עדיין לברר במי מדובר. אתמול רק אמרתי לך שזאת חממת הידבקות, זה נורא. בזמן שבכיר במשרד הבריאות עושה את דרכו ליפן יש עוד אנשים שנדבקים. לא רק ארה"ב מוציאה את אזרחיה, עכשיו גם קנדה ומדינות נוספות, תוציאו אותם כבר, אתם תגרמו לאסון". 

380 אזרחים אמריקנים צפויים היום לעלות על מטוס שנשלח במיוחד על ידי ממשלת ארה"ב כדי להחזיר את האזרחים האמריקנים שעל הסיפון. אותם אזרחים יועברו לבסיסים אמריקניים, ושם ייכנסו לבידוד של שבועיים נוספים. האמריקנים הודיעו כי לכל האזרחים שצפויים לעלות על המטוס ייערכו בדיקות, ומי שיתגלה כנושא את הנגיף - לא יוכל לחזור לארה"ב בטיסה זו.

כמו כן, דווח כי חלק מנוסעי הספינה יצטרכו ככל הנראה לשהות בבידוד עד 21 בחודש, ולא עד 19 כפי שהתבשרו תחילה. לפי הדיווחים, יילקחו בדיקות מכל הנוסעים ב־18 בחודש, הם יצטרכו לחכות בין יום לשלושה ימים עד שיגיעו תשובות, ואז מי שתוצאות הבדיקות שלו יהיו תקינות יוכל לצאת מהבידוד ולחזור למדינתו.

לפי עדכון של שגרירות ישראל ביפן שהועבר לנוסעים, הראשונים שיוכלו לעזוב את הספינה אם הבדיקות שלהם יהיו תקינות, יהיו נוסעים מעל גיל 70, כך שרוב הישראלים יהיו ככל הנראה בקבוצה זו, אם תוצאות בדיקותיהם יהיו תקינות. ככלל, על הספינה נמצאים 200-300 נוסעים בטווח גילים זה. שאר הנוסעים יצטרכו, ככל הנראה, לחכות יום או יומיים נוספים כדי לקבל תשובות ולעזוב את הספינה.

עוד בנושא:

אחרי הירידה ממנה, יוכלו כל הנוסעים שתוצאות הבדיקות שלהם יהיו תקינות, להסתובב בחופשיות ללא צורך בבידוד נוסף. בינתיים, מספר הנדבקים על הספינה עלה ל־285 אנשים לאחר שאובחנו ביממה האחרונה עוד 67 חולים. בניסיון לזרז את שחרור הנוסעים הישראלים מהספינה, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו המריא ליפן כדי לדון עם הרשויות בשחרור הישראלים.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-16 07:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMzODk10gEA?oc=5
52781816375553

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משרד הבריאות: שלושה ישראלים נדבקו בקורונה בספינה שנמצאת בהסגר ביפן - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.