Search

"ליברמן עשה זיגזג תוך 48 שעות וחבר לשמאל ולערבים" - ישראל היום

"ליברמן עשה זיגזג תוך 48 שעות וחבר לשמאל ולערבים" - ישראל היום

לאחר שהממשלה נכשלה בהצבעה היום (שני) חהעביר את חוק המצלמות שנדחה בשל שוויון 12:12 בוועדה, תקף ראש הממשלה נתניהו את ליברמן: "מאכזב שליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות. פעם הוא אמר שתוך 48 שעות הוא יחסל את הנייה. עכשיו תוך 48 שעות הוא עשה זיגזג. לכן חייבים להצביע ליכוד".

הוא האשים את כחול לבן בכך שהם יקימו ממשלה עם הערבים: "לא מפתיע שלפיד וגנץ חברו לטיבי ועודה כי הם הולכים יחד לממשלת שמאל שעודה וטיבי יהיו בה שרים".

בכחול לבן חגגו את הפלת החוק: "היום השפיות ניצחה. חשפנו את תרגיל ההונאה של נתניהו. במקום שנעסוק בירי על הדרום, נתניהו רצה שנעסוק בקונספירציות בשקרים. זה ניצחון לדמוקרטיה, לממלכתיות ולשלטון החוק שנתניהו מנסה לערער. ניצחנו במאבק אבל המערכה לשמירה על הדמוקרטיה עדיין לפנינו והשאננות מהווה את  האויב של כולנו. 

"אני משוכנע שנתניהו ימשיך בספינים שלו, הוא ינסה לפעול ולשבש את יום הבחירות, לערער על תוצאות הבחירות ועלול להחזיר את החוק עצמו. הוא ינסה להפחיד, לשסות ולהפיץ ספינים. אנחנו לא נאפשר לו. זו אינה התבוסה הראשונה שלו ולא האחרונה. הוא לא הצליח להקים ממשלה, הוא לא הצליח להעביר את הספין הזה. אנחנו ננצח בבחירות ונבטיח את שלטון הרוב עבור כולם ולא שלטון המיעוט למען אחד".

תוצאת התיקו בוועדה הושגה משום שישראל ביתנו הצביעה נגד הצעת החוק. זאת, לאחר שיו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר, לא נענה לדרישת ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו להתחייב, שרק יו"ר ועדת הבחירות יקבע את מספר המפקחים ולא מפלגה פוליטית. כמו כן ח"כ פולקמן מכולנו לא הגיע כלל לדיון.

בליכוד הבינו כבר כי גם אם החוק יגיע לכנסת, לאחר הודעתו של ליברמן על התנגדותו לחוק, והודעת ח"כ פולקמן לפיה הוא אינו מתכוון להצביע - הסיכויים להעברת החוק קלושים.

מוקדם יותר נודע ל"ישראל היום" נודע כי בשעות האחרונות העביר ראש הממשלה דרך חבר הכנסת דוד ביטן, הצעת פשרה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר. לפי ההצעה, לבד מ-3,000 המפקחים, יוסיפו אפשרות של צילום 2,000 תעודות זהות שיושוו לרשימות, בעיקר בקלפיות הבעייתיות, ובתמורה -  הליכוד יסיר את "חוק המצלמות" מסדר היום.

אחד הזיופים מהם חוששים בליכוד היא בקלפיות שבהם בשעות הערב לקראת סגירת הקלפי, החלו להכניס מעטפות עם פתקים תחת שמות של אנשים שלא הגיעו להצביע. בליכוד מציעים לשופט מלצר לבד מהצבת  3,000 פקחים עם מצלמות, להוסיף אפשרות שנציג הוועדה, שאינו נציג פוליטי, יצלם את תעודות הזהות, וכך ניתן יהיה להשוות מול הרשימה ולמנוע זיופים. מדובר בכ-2,000 קלפיות בהן יש אחוזי הצבעה חריגים ומעוררי חשד.

נציג הליכוד בוועדה, ח"כ דוד ביטן, הבהיר לשופט שאם ההצעה תתקבל - בליכוד ירדו מהצעת החוק. השופט מלצר ביקש זמן לבדוק מול הוועדה האם הדבר ניתן לביצוע מבחינה טכנית, שכן הוא התנגד לשימוש בטלפונים הפרטיים של המפקחים.

בהכנת הידיעה השתתף יהודה שלזינגר

Let's block ads! (Why?)



2019-09-09 11:27:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkwNjIz0gEA?oc=5
52781578724535

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""ליברמן עשה זיגזג תוך 48 שעות וחבר לשמאל ולערבים" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.